Gå til hovedinnholdet Gå til menyen
01.06.26

Reidar Stølan inn i europeisk toppkomité: – En stor ære og en anerkjennelse av frivillig innsats Norges Golfforbund meldte denne uken at Reidar Stølan er oppnevnt som medlem av Championship Committee i European Golf Association. Komiteen har ansvar for gjennomføring og utvikling av EGAs mesterskap, og oppnevnelsen gjelder fra januar 2027. Dermed får Golf-Norge direkte representasjon i en av de sentrale fagkomiteene for europeisk turneringsgolf. Les pressemeldingen fra Norges Golfforbund her: https://www.golfforbundet.no/pressemeldinger/golf-norge-far-plass-i-europeisk-toppkomite For Reidar, som til daglig er daglig leder i Byneset Golf og daglig leder/partner i Abilator, betyr oppnevnelsen mye. – Det er selvfølgelig en stor ære å få en slik rolle. Jeg ser på dette som en anerkjennelse av godt frivillig arbeid over mange år, både lokalt og nasjonalt. Jeg jobber med golf til daglig, men jeg bidrar også av lyst og glede som frivillig – i egen klubb, i Golf-Norge og nå etter hvert også internasjonalt, sier Reidar. Han har de siste årene vært en sentral del av norsk turneringsgolf, blant annet som Tournament Director under de fem siste Norgesmesterskapene i golf og som forbundsdommer. – Det er utrolig givende å være en del av store arrangement. Du ser hvor mye som skal til for at spillerne, klubbene, støtteapparatet og publikum skal få en god opplevelse. Og du ser ikke minst hvor avgjørende de frivillige er. Uten frivillige stopper slike arrangement. Oppnevnelsen kommer samtidig som Byneset Golf er godt i gang med forberedelsene til årets Norgesmesterskap, som arrangeres på Byneset 6.–9. august. Årets NM-slagord er: «Vi setter standarden» Det er et slagord Reidar håper hele klubben kan samle seg rundt. – Skal vi sette standarden, må vi gjøre det sammen. Banemannskap, administrasjon, komiteer, medlemmer og frivillige. NM på hjemmebane er en fantastisk mulighet til å vise frem Byneset Golf, Trondheim og hele golfmiljøet vårt. Men da trenger vi folk som vil være med og bidra. Tirsdag 2. juni legger klubben ut behovet for frivillige til NM. Det vil være behov for hjelp til mange ulike oppgaver før og under mesterskapet. – Alle trenger ikke kunne alt om golf. Det viktigste er at man har lyst til å bidra. Noen oppgaver krever golfkompetanse, andre handler om vertskap, praktisk hjelp, service og gjennomføring. Vi skal lage et arrangement spillerne husker – og da trenger vi et lag rundt oss. Reidar håper mange medlemmer ser på dette som en mulighet til å bli en del av noe større. – NM på Byneset blir et av årets store høydepunkter. Jeg håper flest mulig melder seg som frivillig, slik at «Vi setter standarden» ikke bare blir et slagord, men noe vi faktisk leverer på sammen. Mer informasjon om frivilligoppgaver og påmelding kommer i morgen, 2. juni.